Corona weken: Week 1

Beste ouders,

Ik heb gisteren een mailtje gestuurd, maar bij veel ouders kwam deze niet toe.
Vandaar dat ik alles nog eens op de klasblog zet zo kunnen jullie ook mee volgen!

Hallo allemaal 

Hierbij enkele tips en activiteiten om met uw kleuter te doen! 


- de weeklijn: 
weeklijn (filmpje)
versje: 
Maandag zwaai ik naar de maan.
Dinsdag zie ik dino gaan.
Woensdag is van woef waf hond
Donderdag gaat de donder rond.
Vrijdag wil mijn vriendje komen.
Zaterdag zaag ik 100 bomen
Zondag zwaai ik naar de zon en de week is om.

- de weerkalender

- de scheurkalender (uitleg hoe je het kunt doen) Heb je geen scheurkalender? Gebruik dan een gewone kalender en leg je vinger op de juiste dag.

- fundels (meer een uitleg, hoe je er mee kunt werken)
GOED NIEUWS! 
Loopt er bij jou thuis een echte boekenwurm rond of zoek je nog een activiteit om jouw kind(eren) de komende weken educatief bezig te houden? Neem dan zeker eens een kijkje in de Fundels - app. Tot 3 april stellen we voor IEDEREEN een aantal titels uit onze catalogus gratis beschikbaar.
Hoe krijg je toegang tot de gratis boekjes?
* Download de Fundels-app in Google Play of de App Store
* Meld je aan met je 'MijnBibliotheek'- profiel of kies voor 'Doorgaan zonder aan te melden'
* De gratis boekjes vind je bovenaan in het catalogusscherm onder ‘Jouw collectie’
* Klik op downloaden om toegang te krijgen tot de boekjes



- verkleed je en stuur een gekke foto door naar de juf 

- speel veel buiten (ga eens naar het bos -> tel de honden die je tegenkomt  of ga naar het strand - > zoek bv 10 schelpen)

- Thuis bingo. Wie kan als eerste deze bingo afstrepen? (foto's als bewijsmateriaal mag je altijd mailen)

Alvast heel veel plezier en hou het veilig!

Groetjes juf Veerle









Reacties

Populaire posts van deze blog