thema: rood met witte stippen
De afgelopen weken hadden we het over paddenstoelen.
De juf bracht enkele paddenstoelen mee naar de klas. De kleuters konden duidelijk de draden, de steel, de ring of rok, het hoedje en de plaatjes zien van de paddenstoel
We zochten paddenstoelen in het bos. Helaas vonden we enkel maar zwarte zwammen. Verder zochten we kastanjes, eikels. En namen we een afdruk van een boomschors.
We schilderden paddenstoelen van klein naar groot.
We maakten een leuk herfstwerkje.
We tekenden paddenstoelen met houtskool.
We bakten lekkere paddenstoel-cakes.
We konden spelen in de herfstige zandtafel waar kastanjes, bolsters, takjes, schors, dennenappels, eikels, eikelhoedjes en blaadjes te vinden waren.
In ons huisje konden we spelen met herfstvruchten.
In de boetseerhoek konden we bolletjes rollen en het juiste aantal stippen bij de paddenstoel leggen.
De juf bracht enkele paddenstoelen mee naar de klas. De kleuters konden duidelijk de draden, de steel, de ring of rok, het hoedje en de plaatjes zien van de paddenstoel
We zochten paddenstoelen in het bos. Helaas vonden we enkel maar zwarte zwammen. Verder zochten we kastanjes, eikels. En namen we een afdruk van een boomschors.
We schilderden paddenstoelen van klein naar groot.
We maakten een leuk herfstwerkje.
We tekenden paddenstoelen met houtskool.
We bakten lekkere paddenstoel-cakes.
We konden spelen in de herfstige zandtafel waar kastanjes, bolsters, takjes, schors, dennenappels, eikels, eikelhoedjes en blaadjes te vinden waren.
In ons huisje konden we spelen met herfstvruchten.
In de boetseerhoek konden we bolletjes rollen en het juiste aantal stippen bij de paddenstoel leggen.
In de denkhoek konden we 2 spelletjes spelen: Dobbeldwergen en kleurpaddenstoelen.
In de schrijfhoek konden we onze schrijfmotoriek trainen.
Reacties
Een reactie posten